Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

16. oktobar 2020.

Za kvalitetan život neophodni su i fizička aktivnost i zdrav san, podsetnik je za 16. oktobar – Svetski dan zdrave hrane, obeležen i u kraljevačkoj bolnici u kojoj ponovo radi Savetovalište za zdravu ishranu

Ovogodišnji 16. oktobar – Svetski dan zdrave hrane obeležen je nešto drugačije. Zbog važećih mera za suzbijanje korona virusa, prilagodili smo i naše aktivnosti, pa smo posetili Savetovalište za zdravu ishranu koje funkcioniše u sklopu OB ''Studenica''.

- Jedna od ključnih činjenica u oblasti pravilne ishrane je veliki uticaj neuhranjenosti, prekomerno uhranjenih ili gojaznih. Svetska istraživanja su utvrdila da sve to utiče na smanjenje prihoda čak do 3,5 bilona američkih dolara na godišnjem nivou. Zbog toga, a i zbog velikog uticaja na zdravlje ljudi zdrava ishrana je od presudnog značaja - istakla je Danka Nešović, nutricionista – dijetetičar.

Osnovni principi zdrave ishrane, kojih bi trebalo da se pridržavamo su:

- ne jedemo kada smo gladni, već kada je vreme za obrok;

- obrok ne treba da bude ni oskudan ni preobilan;

- tokom dana konzumirati hranu raspoređenu na 5 – 6 obroka (3 glavna i 2 - 3 užine).

- užine su uglavnom sastavljene od voća, ali se mogu zameniti šakom oraha, lešnika ili drugih orašastih plodova.

Povrće u jelovniku treba da bude zastupljeno u dve do tri porcije dnevno, da bude kratko termički obrađeno, grilovano ili bareno. Veoma je važno da konzumiramo povrće sa našeg podneblja jer to najviše prija našem organizmu.

U ishrani treba koristiti posna mesa junetinu, piletinu, ćuretinu. Riba treba da se nađe na našoj trpezi bar dva puta tokom nedelje, pripremljena u rerni ili na roštilju. Ukratko, najpravilniji način ishrane je mediteranski, sa dosta ribe povrća i voća.

Takođe, treba unositi dovoljno tečnosti, prvenstveno vode jer ćemo na taj način utoliti žeđ, a i izbeći da konzumiranjem raznih vrsta sokova unesemo dodatne, nepotrebne kalorije.

Pored zdrave ishrane, za zdrav i kvalitetan život neophodna je fizička aktivnost i zdrav san.

Sve ove, kao i mnoge druge savete i preporuke, naši sugrađani mogu dobiti u Savetovalištu za pravilnu ishranu koje, posle kraće pauze zbog pandemije koronavirusa, ponovo radi.

Svakog utorka i četvrtka, u periodu od 9:00 do 11:00 časova, građani se mogu javiti nutricionisti – dijetetičaru, a prostorije Savetovališta se nalaze u suterenu Poliklinike.

        Dragana Petrović

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

2 Comments

  • Gost - Gorana

    Gost - Gorana

    Dopada mi se savet da treba da jedemo povrće sa našeg podneblja jer nam najnviše prija ali  ,ipak, najpravilniji  način ishrane je mediteranski?? Da li autor ovog teksta  primećuje  ovde neku nelogičnost?! Ko želi da se zdravo hrani pronaći  će informacije o tome bilo gde. Lepo je što u našem gradu  postoji mesto gde može da se dobije stručna pomoć,ali  samo pod uslovom da to neko zaista i želi. Zdrav način ishrane  je danas “ skupa odluka”,jer malo ko ima i novca i vremena da izbalansira obroke  i za budžet  a i za vreme kada će jesti.  Nikada više nisam videla da se jede brza hrana nego sada i to baš u vreme kada sa svih strana stižu saveti i preporuke za zdravu ishranu.
    • Ime: Gorana
    • Gost - Rade

      Gost - Rade

      Kontrola kvaliteta hrane i proizvoda ne postoji. Ove je kao da se igramo doktora kad smo bili mali!
      • Ime: Rade