Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

25. maj 2019.

Nepoznavanje inostranih tržišta, izvoznih procedura i mogućnosti za finansiranje veliki su problemi za mala i srednja preduzeća u Raškom i Moravičkom okrugu ukoliko žele da postanu izvoznici ili povećaju prodaju u inostranstvu

U Kraljevu je predstavljen program "Evropska unija za Srbiju" koji može da pomogne malim i srednjim preduzeća u Raškom i Moravičkom okrugu koja žele da postanu izvoznici ili da povećaju prodaju u inostranstvu.

Kraljevačka firma poznata po proizvodnji mašina i opreme za poljoprivredu, građevinarstvo i drvnu industriju već dve i po decenije je na tržištima regiona, Italije, Poljske i Francuske.

"Svaki izlazak na inostrano tržište je dosta težak i pozicionirati se na inostranom tržištu pre svega kvalitetom, a i cenom je dosta teško", naglašava Dušan Paunović, iz preduzeća "Pomak" iz Kraljeva. "Bez podrške, to dosta sporo i teško ide."

To iskustvo deli i preduzeće "O Filip"  koje izvozi petinu svojih proizvoda.

"I posle dvadeset godina rada najveći problem nam je, da povećamo izvoz, da nađemo kvalitetne kupce, ino partnere tačnije, da naplatimo tu robu", kaže vlasnica preduzeća Danijela Božić.

Uz finansijsku pomoć Evropske unije da unaprede proizvodnju, sada mogu da računaju i na savete stručnjaka Evropske banke za obnovu i razvoj da povećaju izvoz, ističe Zvonko Tufegdžić, direktor Privredne komore Raškog i Moravičkog okruga:

"Umrežavaju ih sa sličnim preduzećima u inostranstvu što im daje na neki način podstrek da dođu do kupaca, jer poznavanje tržišta je jedan od problema koji takođe usporava izvoz sa ovog područja."

U okviru programa "Evropska unija za Srbiju" mala i srednja preduzeća mogu da pokriju deo troškova za obuke i konsultante.

"To može da bude i uvođenje određenih standarda kvaliteta koji bi im bili potrebni za neko tržište", objašnjava Bojana Vukosavljević iz Evropske banke za obnovu i razvoj, "ili bi to bili biznis planovi koji će im omogućiti da se pripreme finansijski ili pak istraživanja tržišta."

Privrednicima je predstavljen i internet portal Trade passport na kome mogu da provere da li su spremni za izvoz i, ukoliko nisu, šta sve treba da urade da bi postali izvoznici.

pripremio: Nemanja Jakovljević

 

izvor: RTS

foto: Pixabay

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments