Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

14. avgust 2019.

Na kraljevačkom području ove godine će biti asfaltirano više puteva nego lane, ali dužina svakog je tek četvrt kilometra, a u selima - uz dodatni uslov učešća meštana u troškovima

Kad je u pitanju asfaltiranje puteva i ulica na području grada Kraljeva situacija se svodi na to da bi svako iz kuće ili dvorišta u papučama ili da ne prlja cipele. Ali, ne može, jer nema para, a više je od hiljadu kilometara, što seoskih puteva, što gradskih ulica bez asfalta. Grad Kraljevo je, po prostranstvu najveća lokalna samouprava u Srbiji i ima 92 naselja. Zato se gradska vlast već drugu godinu, svakako i iz razloga očuvanja političke podrške, drži principa - svakome pomalo, a nikome koliko se traži.

Tako će i ove sezone radnici gradskog javnog preduzeća „Putevi“, shodno odluci Gradskog veća, u selima, prigradskim naseljima i samom gradu asfaltirati 95 saobraćajnica, ali dužine od 200 do, najviše, 300 metara. Za te potrebe u gradskom budžetu je planirano 62 miliona dinara, duplo više nego lane, pogotovo ako se toj sumi dodaju i iznosi koje građani iz određene ulice moraju da prikupe, a reč je o 15 procenata od vrednosti posla. To, međutim, plaćaju meštani samo u sredinama koje nisu obuhvaćene gradskim planskim dokumentima, dakle u selima i pojedinim prigradskim naseljima. Stoga se, protiv te „diskriminacije“, stanovnici u naseljima gde su obavezni da u asfaltiranju učestvuju često bune, pogotovo što je ranija obeveza onih koji žive u gradu u smislu plaćanja doprinosa za uređenje građevinskog zemljište sada svedena na simbolični iznos. No, politički predstavnici lokalne vlasti su i dalje za odluku da se učešće zadrži kako bi se, u situaciji nestašice novca, lakše branili od nerealnih zahteva. Nasuprot tome, graditelji smatraju da bi ta globa, ipak, trebalo da se ukine.

- To često izaziva svađe u naseljima između samih meštana, podstiče prepirke ko je platio ko nije, a sav bes se najčešće tamo na terenu usmeri na nas, iako smo za to najmanje krivi – tvrdi Mirko Vuković, direktor J.P. „Putevi“ u Kraljevu.

Direktor Vuković odgovara i na naše pitanje da li je bolje asfaltirati manje putnih pravaca, a da budu duži, pa tako redom, iz godine u godinu, od sela do sela?

- Za nas bi, svakako, bilo bolje. Jer, ovako se povećavaju manipulativni troškovi, mnogo puta se sele mašine od naselja do naselja, pa bi, možda, i cena asfaltiranja po kvadratu od oko 1.700  dinara mogla biti nešto niža. Zatim, dok se proceni i dogovori koje putne pravce, recimo, ove godine asfaltirati, a ima ih mnogo, prođe dobar deo građevinske sezone. No, mi smo, uprkos tome, pre mesec dana krenuli da radimo i mislim da ćemo sve što je planirano do početka zime uspeti da realizujemo – kaže Vuković.

Inače, od oko 125.000 stanovnika koji žive na teritoriji grada Kraljeva, više od polovine ih je u gradu. Taj trend selidbe iz sela u grad, često i usled loše komunikacije, traje odavno pa će, po svoj prilici, seoskim vododerinama još odlaziti, kako se ovde kaže, na kaldrmu, nažalost, i sve učestalije i dalje od kraljevačke... 

tekst i foto: M. Dugalić

izvor: „Politika“     

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments