Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna
 

14. avgust 2019.

Na kraljevačkom području ove godine će biti asfaltirano više puteva nego lane, ali dužina svakog je tek četvrt kilometra, a u selima - uz dodatni uslov učešća meštana u troškovima

Kad je u pitanju asfaltiranje puteva i ulica na području grada Kraljeva situacija se svodi na to da bi svako iz kuće ili dvorišta u papučama ili da ne prlja cipele. Ali, ne može, jer nema para, a više je od hiljadu kilometara, što seoskih puteva, što gradskih ulica bez asfalta. Grad Kraljevo je, po prostranstvu najveća lokalna samouprava u Srbiji i ima 92 naselja. Zato se gradska vlast već drugu godinu, svakako i iz razloga očuvanja političke podrške, drži principa - svakome pomalo, a nikome koliko se traži.

Tako će i ove sezone radnici gradskog javnog preduzeća „Putevi“, shodno odluci Gradskog veća, u selima, prigradskim naseljima i samom gradu asfaltirati 95 saobraćajnica, ali dužine od 200 do, najviše, 300 metara. Za te potrebe u gradskom budžetu je planirano 62 miliona dinara, duplo više nego lane, pogotovo ako se toj sumi dodaju i iznosi koje građani iz određene ulice moraju da prikupe, a reč je o 15 procenata od vrednosti posla. To, međutim, plaćaju meštani samo u sredinama koje nisu obuhvaćene gradskim planskim dokumentima, dakle u selima i pojedinim prigradskim naseljima. Stoga se, protiv te „diskriminacije“, stanovnici u naseljima gde su obavezni da u asfaltiranju učestvuju često bune, pogotovo što je ranija obeveza onih koji žive u gradu u smislu plaćanja doprinosa za uređenje građevinskog zemljište sada svedena na simbolični iznos. No, politički predstavnici lokalne vlasti su i dalje za odluku da se učešće zadrži kako bi se, u situaciji nestašice novca, lakše branili od nerealnih zahteva. Nasuprot tome, graditelji smatraju da bi ta globa, ipak, trebalo da se ukine.

- To često izaziva svađe u naseljima između samih meštana, podstiče prepirke ko je platio ko nije, a sav bes se najčešće tamo na terenu usmeri na nas, iako smo za to najmanje krivi – tvrdi Mirko Vuković, direktor J.P. „Putevi“ u Kraljevu.

Direktor Vuković odgovara i na naše pitanje da li je bolje asfaltirati manje putnih pravaca, a da budu duži, pa tako redom, iz godine u godinu, od sela do sela?

- Za nas bi, svakako, bilo bolje. Jer, ovako se povećavaju manipulativni troškovi, mnogo puta se sele mašine od naselja do naselja, pa bi, možda, i cena asfaltiranja po kvadratu od oko 1.700  dinara mogla biti nešto niža. Zatim, dok se proceni i dogovori koje putne pravce, recimo, ove godine asfaltirati, a ima ih mnogo, prođe dobar deo građevinske sezone. No, mi smo, uprkos tome, pre mesec dana krenuli da radimo i mislim da ćemo sve što je planirano do početka zime uspeti da realizujemo – kaže Vuković.

Inače, od oko 125.000 stanovnika koji žive na teritoriji grada Kraljeva, više od polovine ih je u gradu. Taj trend selidbe iz sela u grad, često i usled loše komunikacije, traje odavno pa će, po svoj prilici, seoskim vododerinama još odlaziti, kako se ovde kaže, na kaldrmu, nažalost, i sve učestalije i dalje od kraljevačke... 

tekst i foto: M. Dugalić

izvor: „Politika“     

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments