Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna
 

Predstavnici bivših radnika „Fabrike vagona“ najavljuju da će preduzeti sve da ostvare sporazumom garantovano povezivanje staža i isplatu neizmirenih zarada

 

„Gde ti mnogo obećavaju, malu torbu ponesi“. Tako glasi jedna crnogorska mudrost, čije značenje neki od bivših radnika „Fabrike vagona“, koji su proglašeni za tehnološki višak, tek naknadno shvataju. Jer, odlazeći iz preduzeća, oni su sa državom, koja je većinski vlasnik (82,12 odsto) „Fabrike vagona“ potpisali Sporazum o neizmirenim platama, opcijama izabranim za otpremninu i za povezivanje radnog staža.

„Prevareni smo i opljačkani zato što, radni staž nije povezan za 82 radnika, čija dokumentacija je predata 8. septembra prošle godine. Oni su ispunili uslov za penziju, ali svoja prava ne mogu da ostvare, a nisu dobili ni otpremninu, zato što su ispunjavali uslov za penziju“, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare Dragan Mitrović, predsednik udruženja građana, koje je pod nazivom pod nazivom „Inicijativa za prava radnika“ formirano 8. februara.

To je, kako Mitrović kaže, samo deo muke bivših zaposlenih, jer ostali ne mogu da naplate neizmirene zarade za period od juna 2012. do 30. juna prošle godine.

„U sporazumima koje smo potpisali precizirani su iznosi, uz stavku da će dugovanja biti izmirena u roku od 30 dana, kroz proces privatizacije ili danom rešavanja statusa preduzeća“, napominje.

Mitrović je posebno prozvao Aleksandra Erca, predsednika Gradskog odbora Pokreta socijalista u Kraljevu koji je, kako tvrdi Mitrović „vršio promociju da radnici uzmu otpremnine, potroše taj novac i da se onda vrate u „Fabriku vagona“:

„Od toga nije bilo ništa, zarade nisu isplaćene, radni staž nije povezan, samo je stečaj proglašen krajem decembra prošle godine“.

Prema rečima Mitrovića, nadležni radicima objašnjavaju da je preduzeće u stečaju prezaduženo, a stečajna masa mala, zbog čega će radnici dobiti tek pet-šest odsto svojih potraživanja.

„Zašto država nije proglasila stečaj „Fabrike vagona“ kada nam je preduzeće dugovalo četiri plate, nego tek sada kada su se nagomilale obaveze prema zaposlenima“, pita Mitrović, dodajući da bivši radnici ostavljaju rok od 15 dana lokalnoj samoupravi, Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, kao i premijeru Vučiću (od kojeg nije stigao odgovor na pismo koje su mu poslali) da reše problem.

Prema oceni bivših vagondžija, stečajni upravnici ponašaju se, kako tvrde, kao da je u pitanju njihova očevina, a ne preduzeće koje su stvarali građani Kraljeva, odnosno bivši i sadašnji zaposleni. Oni su apelovali na lokalnu samoupravu da hitno pokrene vagonogradnju jer, kako tvrde, Inicijativi za prava radnika nije stalo samo do naplate potraživanja, već do opstanka „Fabrike vagona“ koja treba da remontuje vagone za železnicu i jedina u Srbiji ima sertifikate za ARBEL vagona, za sudove pod pritiskom, vagon-cisterne i za sve vrste vagona.

„Sramota je da Srbija vagone remontuje u Rumuniji, Nemačkoj ili Austriji, a da svoje kapacitete zatvara“, poručili su bivši zaposleni, navodeći da neće odustati od zahteva, iako, kako tvrde, izgleda kao da se država više brine ostatustu i pravima migranata i azilanata, nego o pravima svojih građana.

Mitrović je danas naveo i da „ne želi da mu problem rešavaju izmišljeni koordinatori za sprovođenje socijalnog programa, već da to treba da reši sistem“.

„Tražimo samo da rešimo svoja građanska prava, a ukoliko budemo krenuli sa tužbama, one će izaći na milijarde dinara, jer nam se za pomoć već nude vladine i nevladine organizacije, a mi pokušavamo da institucionalnim putem dođemo do oko 720 miliona dinara, koliko iznose glavnice potraživanja oko 760 radnika“, pojasnio je, dodajući da su u sličnoj situaciji i bivši radnici „Autotrasnporta“, Gibnjare i Prirodnog lečilišta i odmarališta Mataruška i Bogutovačka Banja.

 

 

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

1 Comments

  • Gost - milomir

    Gost - milomir

    ... zarad prave istine, javnost treba da zna da su upravo Mitrović i sindikalac koji sedi desno od njega na lokalnoj tv KA tako napali tadašnjeg VD Gen.direktora Koncerna Fabrike vagona u Kraljevu Zorana Bogdanovića zbog podnešeno UPPR-a da je bilo žalosno slušat i gledat jer je bilo vređanje i prozivanje na najbedniji mogući način ... par dana posle toga predsednik Nadzornog odbora KOncerna Fabrika vagona Simović je zbog takvog nastupa ove dvojice, anažalost, radnika Fabrike vagona a njegov zamenik koji je partijski kadar iz SNS javno se pozivajući na nastup ove dvojice u tv emisiji i izavom da radnici traže da se povuče UPPR u Fabrici vaona i proglasi se stečaj ... VD Gen. direktor Fabrike vagona je odbio to da uradi al to za ovu okupatorsku političko-ekonomsku neman nije imalo nikakvog značaja jer su ga jednostavno smenili i doveli jednog inžinjera za koga su svi radnici znali da pati od vlasti i izigrava devojku za sve koji je potpisao odluku i povukao UPPR i predao zahtev za pokretanje stečaja u Koncernu Fabrika vagona i ostalim društvima ... javnost takođe treba da zna da su upravo ova dva lika sa još nekoliko navodnih sindikalaca jako umešani u organizovanje štrajkova tokom aprila. maja i juna 2013.god. kada je na svakih 20 dana organizovan štrajk i tako sasvim solidno upošljena Vagonogradnja naterana da pravi prekide u proizvodnji što je dovelo do neispunjenja obaveza remonta vagona za srpsku železnicu i još nekih ugovorenih poslova za druge stranke a od juna 2013.god. je na snazi štrajk koji i danas je na snazi ... zato mislim da u Fabrici vagona ima mnogo više ozbiljnog posla za javnog tužioca i islednike MUP-a za privredni kriminal a po sasvim osnovanoj sumnji da je ona potpuno nemoćna prepuštena nekim pojedincima nakon raskida privatizacije 2010.god. koji su verujem imali zadatak da je potpuno onemoguće da počne da radi , bude dobro organizovana i uspe da sačuva svoj status ... danas te vagone za remont koje pominje Mitrović a oni se kreću oko 1000 na godišnjem nivou jer je po zakonu teretni vagon obavezan na svake 2 i 5 godina da prođe servis i remont neće da se daju u te zemlje koje je MItrović navaeo svesno već u Gošu Smederevska palanka i Tatra vagonka u Subotici ( bivše Bratstvo ) koji imaju strane vlasnike i koji će njihovim remontom iz Srbije odnositi zaradu a to je moralo ostati u Srbiji preko Fabrike vagona u Kraljevu ... uostalom svi znaju da je Mitrović bio predsednik Skupštine Holding kompanije Fabrika vagona 2003.god. kada je sav kapital zavisnih društava prenet u 100% vrednosti na Holding a takođe je sasvim dobro upoznat da je tada jadna Fabrika vagona " očišćena " za oko registrovanih 3000tona materijala i to u tom materijalu je bilo vrlo vrednog i preskupog materijala a pravcifra tonaže koja je isterana nikad se neće saznati .... zato se nadam da će g-din Erac pošto je prozvan zauzeti se da se sve što se dešavalo od 2010.god. do danas u Fabrici vagona detaljno ispita jer je ona to zaslužila a i gradu Kraljevu je to potrebno jer je Fabrika vagona pored Magnohroma i Autotransporta jednostavo osnov opstanka grada Kraljeva i ne sme se dozvoliti da sve ovo prođe nekažnjeno ...

    

    • Ime: milomir