Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

16. mart 2016.

REM uvodi pravilo koje, očigledno, najviše ide na ruku vladajućim strankama

 

Predizborna kampanja - bez zakupljenih stranačkih termina na televizijama! Ovo novo pravilo, objašnjavaju u Regulatornom telu za elektronske medije (REM), uvedeno je kako stranke koje imaju velike budžete ne bi zakupile veliki broj sati na televizijama. Opozicije, međutim, smatra da je to način da njeni predstavnici budu sasvim proterani iz TV programa, jer se vlast, kako kažu u jednom kraljevačkom lokalnom pokretu, “ionako slika 24 časa”.

Pravilom je regulisano da će mitinzi moći da budu emitovani, ali prema procenama urednika, kao deo predizbornog programa, i bez diskriminacije stranaka.

Sada će i komercijalne televizije biti u obavezi da sa strankama potpišu ugovore o saradnji, ako žele da se njihov program emituje. Do sada su tu obavezu imali samo javni servisi - Radiotelevizija Srbije i Radiotelevizija Vojvodine.

Kako bi u kampanji bilo što manje kršenja pravila, stručne službe REM rade pojačano. Nadzor predizbornog programa rade odvojeno od standardnog nadzora, a uz novi softver, programi se dvostruko snimaju 24 časa, bez prestanka. Emiteri će morati da poštuju Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji je REM objavio. Tamo je, između ostalog, navedeno da predizborni program mora biti odvojen zvukom i slikom od ostatka programa, a tokom trajanja - da bude jasno označen tekstualnim obaveštenjem. Ne sme se emitovati u toku i najmanje deset minuta pre ili nakon emitovanja emisija za maloletnike.

Zabranjeno je prikriveno emitovati predizborni program, predstavljajući ra kao informativni ili neki drugi program. Takođe, kaže pravilnik, sve liste na televizijama moraju da budu zastupljene "bez diskriminacije".

Televizije imaju obavezu da emituju političke oglase svih izbornih lista, a ako je zainteresovanost veća od slobodnih reklamnih minuta, oni moraju da budu raspoređeni srazmerno zainteresovanosti.

 

TV kuće neće smeti ni da u udarnim terminima, kao vesti dana i glavne naslove, objavljuju istraživanja javnog mnjenja koja procenjuju kako se stranke "kotiraju", a političari neće smeti ni da gostuju u zabavnim emisijama, igranom, dečjem i sličnim programima. Izuzetak je samo ako je sadržaj snimljen bar godinu dana pre raslisivanja izbora. Takođe, učesnici izborne trke neće smeti ni da preuzimaju ulogu voditelja i reportera u TV programima.

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments