Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography

Ocena korisnika:  3 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

12. februar 2018.

Predstavnici udruženja „Starosedeoci Kraljva i okoline“ smatraju da je postojala namera da se „Autotransport“ svesno gurne u stečaj i da je do sada iz gradskog budžeta kragujevačkom „Vulović transportu“ plaćeno više od tri miliona evra

Angažovanju kragujevačkog preduzeća „Vulović transport“, koje u Kraljevu već treću godinu obavlja javni prevoz, *“Starosedoci Kraljeva i okoline“ posvetili su današnju konferenciju za novinare. Pozivajući se na izveštaj Državne revizorske institucije (DRI), Ivan Matović, predsednik udruženja podsetio je da je 10. jula 2015. godine, gradska skupština donela oduku o načinu poveravanja prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju.

- Državni revizor konstatuje da „privremeno poveravanje obavljanja delatnosti prevoza putnika neposrednom pogodbom nije regulisano važećim zakonskim propisima“, odnosno da za ono što je učinilo Gradsko veče  (donelo zaključak kojim se neposrednom pogodbom zaključuje ugovor o privremenom poveravanju prevoza putnika u Kraljevu ovom preduzeću, što je suprotno odluci skupštine od 10. jula 2015.) nije postojao pravni osnov – istakao je Matović.

Prema njegovim rečima, posebno je zanimljivo što je 29. oktobra (četvrtak) te godine raspisana javna nabavka za vrednost ugovora većeg od 100 miliona dinara, a rok za dostavljanje ponuda bio je do narednog ponedeljka, 2. novembra do 8 ujutru. Državni revizor u svom izveštaju ocenio je da je tako kratak rok bio neprimeren za toliki iznos.

- Gotovo je nemoguće da neko za tender objavljen isključivo na gradskom sajtu i na oglasnoj tabli, sazna za javni poziv za obavljenje prevoza u Kraljevu. Javile su se tri firme, od 7.50 do 7.59 u ponedeljak ujutru. Ugovor sa „Vulović transportom“ potpisan je 6. novembra, a da nije zaključena i vrednost ugovora, što je suprotno zakonu. Ugovorom nije definisana ni cena po kilometru, već je 20. novembra urađen aneks kojim se gtrad obavezuje da „Vulović tranport“ plaća 59 dinara po kilometru – naveo je predsednik „starosedelaca“.

Matović je podsetio da je, za nešto više od dve i po godine, za angažovanje „Vulović transporta“ za prevoz iz gradskog budžeta dato više od tri miliona evra.

- Ovom preduzeću grad Kraljevo plaća više od 130 miliona dinara godišnje plus novac za povlašćene kategorije – đake i penzionere. Tri meseca posle odlaska „Autotransporta“ u stečaj, izbrisano je 90 odsto međumesnih redova vožnje „Autotransporta“, na zahtev „Vulović transporta“ – tvrdi Matović.

Meses dana kasnije, dodao je on, „Vulović transport“ bez tendera preuzima i preostalih 10 odsto linija, uz obrazloženje da se tako „štiti imovina „Autotransporta“ iz stečajne mase“, jer „Autotransport“ nije više u mogućnosti da prevozi putnike svojim autobusima, zato što nema radnike, nema autobuse, itd.“ Već sutradan, kaže Matović, „Vulović transport“ počinje da vozi iste te linije, isključivo autobusima „Autotransporta“.

- Bez ijednog svog autobusa, „Vulović transport“ uzima 10 autobusa „Autotransporta“ po cenama van pameti i logike i nastavlja da vozi po istim linijama, kao „Autotransport“. Od 1. juna 2016. i narednih pet-šest meseci, „Vulović transport“ obavljao je isključivo međumesni saobraćaj bez ijednog svog autobusa. Danas, ovo kragujevačko preduzeće i dalje koristi dva autobusa „Autotransporta“, po našim informacijama, zakupljujući ih po ceni od 10 dinara po kilometru, iako je realna cena 110 do 180 dinara po kilometru – izneo je svoja saznanja Matović, procenjujući da je na ovaj način „Vulović transportu“ omogućen prihod i do dva miliona dinara mesečno, kojem su, kaže Matović, poklonjene i sve međugradske i međunarodne linije.

On je podsetio i da je početkom 2016. godine glavna autobuska stanica u Kraljevu izdata „Maksi busu“, za šta je ovo preduzeće dalo depozit od dva miliona dinara i bilo spremno da plaća 2,4 miliona dinara mesečne zakupnine.

- Ovaj ugovor je raskinut da bi se „Vulović transportu“ omogućilo da stanicu koristi gotovo za džabe – ocenjuje Matović, dodajući da „Maksi busu“ depozit nije vraćen, a da su i kancelarije na autobuskoj stanici, parking, čekaonice, benzinska pumpa, biletarnica, stanična usluga, hale u Adranima – korišćeni ili besplatno od strane „Vulović transporta“ ili – po niskim cenama.

Matović tvrdi da se sa autobusa „Autotransporta“ gotovo svakodnevno skidaju delovi, akumulatori i pakuju na autobuse „Vulović transporta“.

- Glavna autobuska stanica trebalo je da ima mesečni prihod od 10 do 12 miliona dinara. Za sve ovo postoje krivične prijave, koje su podnosili bivši radnici, ali su verovatno u nekim fiokama. „Autotransport“ je svesno upropašćen, da bi što pre otišao u stečaj i bio prodat – smatra Matović, dodajući da je samo za tzv. „peronizaciju“ (ulazak na autobusku stanicu) „Vulović transport“ trebalo da plaća po 300 dinara za 450 ulazaka, što je 135.000 dinara dnevno.

- Za 10 meseci, za 40 miliona dinara oštećen je „Autotransport“ i za toliko je umanjena njegova stečajna masa, samo na osnovu neplaćanja „peronizacije“- Osim toga, parking za autobuse je 50 dinara po satu, za 20 autobusa. Po 10 sati dnevno to je 10.000 dinara na dnevnom nivou – pojašnjava Matović, podsećajući da svoja potraživanja iz stečanje mase „Autotransporta“ od 16 miliona dinara po osnovu takse za isticanje firme, poreza i doprinosa na zarade radnika i ekološke takse, ima i grad Kraljevo.Tu je i još osam miliona dinara kamate, kaže Matović, dok radnici u prvom isplatnom redu imaju samo pet zarada isplaćenih tokom 2015.godine, a sve ostale su u poslednjem isplatnom redu, za koji nema sredstava.

 

 

 

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

4 Comments

  • Gost - Gost

    Gost - Gost

    Ti si sam  juska verovatno ucestujes u pljacki naseg lelog grada.
    • Ime: Gost
  • Gost - Kraljevčanin

    Gost - Kraljevčanin

    Da se plati radnicima dug od neplaćenih peronizacija i neplaćenog zakupa autobusa autotransporta za tri godine od strane "Vulović transporta" koji je realno taj nuvac uzeo u dilu sa onima koji su to i omogućili: Stečajni upravnik,Zoran Maričić i drugi...učesnici ovog "DILA"..
    • Ime: Kraljevčanin
  • Gost - Stanar

    Gost - Stanar

    Auu, neko bu najebou, teška posla ! Svi znamo ko je bio tih godina na vlasti i ko je sve to pripremio !? Za one koji se prave da nisu obavešteni, na vlasti su bili isti ovi koji nas i danas prave budalama. Gospodo, drugovi i braćo, vi bando na vlasti, dobrano porazmislite šta i gde kada odete sa tih pozicija, treba pogledati sugrađanima u oči !
    • Ime: Stanar
  • Gost - Prvi privatni prevoznik iz kraljeva koga nikad niko nije pozvo za prevoz u kv ijako placa porez kraljevu od 1988g

    Gost - Prvi privatni prevoznik iz kraljeva koga nikad niko nije pozvo za prevoz u kv ijako placa porez kraljevu od 1988g

    Bravo majstore ti sve si to tacno naveo a ja cu da ti dam jos podataka ali mora u bg da se podnese prijava 
    • Ime: Prvi privatni prevoznik iz kraljeva koga nikad niko nije pozvo za prevoz u kv ijako placa porez kraljevu od 1988g

Vreme

Kraljevo Serbia Fair (day), 23 °C
Current Conditions
Sunrise: 5:42 am   |   Sunset: 7:30 pm
40%     1.8 m/s     33.051 bar
Forecast
NED Low: 7 °C High: 25 °C
PON Low: 9 °C High: 26 °C
UTO Low: 12 °C High: 25 °C
SRE Low: 13 °C High: 26 °C
ČET Low: 14 °C High: 28 °C
PET Low: 14 °C High: 24 °C
SUB Low: 14 °C High: 22 °C
NED Low: 13 °C High: 23 °C
PON Low: 12 °C High: 26 °C
UTO Low: 13 °C High: 23 °C