Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

25. jun 2020.

Obraćanja mladima u izbornoj kampanji bila su opšta i zasnivala se na obećanjima, što predstavlja ključne razloge nepoverenja mladih prema političarima; oni, smatraju mladi, rade u sopstvenom, a ne opštem interesu, pokazuje istraživanje

Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) u saradnji sa DW akademijom i Beogradskom otvorenom školom uz podršku Švedske, sprovela je monitoring predizbornih kampanja u 2020. godini koji je u vezi sa unapređenjem položaja mladih u Republici Srbiji. Na konferenciji za medije kojoj ste prisustvovali, imali ste priliku da čujete rezultate finalnog preseka izveštaja monitoringa izbornih kampanja do 14. juna godine. Zajedno sa podacima iz poslednje nedelje izborne kampanje, nakon izbora, KOMS će objaviti finalni izveštaj sa svim izvorima podataka. Broj mladih na izbornim listama = Na 21 izbornoj listi, ukupno je 580 mladih od 3419 kandidata što predstavlja 16,96% od ukupnog broja kandidata za narodne poslanike.

Ukupan broj obraćanja ka mladima = 123;

Broj lista koje su se obraćale mladima = 9 od 21 izborne liste;

Ukupan broj anktera koji su se obraćali mladima ili o mladima: 75;

Ukupan broj politika/mera koje su politički subjekti uputili mladima = 14 mera;

Ukupan broj obećanja koje su politički subjekti uputili mladima = 34 obećanja;

Na osnovu rezultata možemo zaključiti da mladi nisu bili u fokusu u izbornim kampanjama za izbore 2020. godine. Vrlo je malo mera koje su političke partije prezentovale za mlade. Obraćanja mladima su najčešće bila opšta i zasnivala se na obećanjima, što predstavlja ključne razloge nepoverenja mladih ka političkim akterima i razloge za nekorišćenje aktivnog i pasivnog biračkog prava. Mladi smatraju da političari/ke rade u sopstvenom, a ne opštem interesu.

Pozitivan aspekt ovog izbornog procesa jeste da su politički akteri prepoznali glavne teme za mlade, kao što su: odlazak mladih, obrazovanje, ekonomija i zdravstvo. Međutim problem koji je evidentan jeste nedostatak konkretnih mera i rešenja koje su politički akteri ponudili mladima. Prepoznavanje ključnih tema, ali bez ponude konkretnih rešenja predstavlja najveći uzrok jaza koji se stvara između mladih i onoga što im političari/ke nude i obeshrabruje njihovo aktivno i pasivno učestvovanje u izbornom procesu.

Ohrabrujuća je činjenica što će se u novom sazivu Narodne skupštine Republike Srbije naći znatno veći broj mladih osoba do 30 godina. Kao najviše nezavisno predstavničko telo mladih, Krovna organizacija mladih Srbije omogućiće mladim poslanicima i poslanicama da više sarađuju međusobno bez obzira na to kojoj političkoj stranci pripadaju ali i da imaju dijalog sa mladima i da zajedno sa njima kreiraju konkretne mere koje će unaprediti položaj mladih.

foto: Pixabay

 

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments