Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

26. maj 2017.

Znate li kako izgleda naći se u automobilu koji se prevrće ili koliko je opasno voziti se bez sigurnosnog pojasa? Danas su to "uživo" mogli da provere učenici jedne kraljevačke srednje škole na dva trenažera koje je, prvi u Srbiji, nabavio grad Kraljevo preko Saveta za bezbednost saobraćaja 

Gradski savet za bezbednost saobraćaja na teritoriji grada Kraljeva danas je u Elektro-saobraćajno tehničkoj školi „Nikola Tesla“ održao prezentaciju korišćenja simulatora tipa „ražanj“ (prevrtanje vozila) i „kosa ravan“ (čeoni sudar), koji su nabavljeni 2016. godine, s ciljem edukacije i podizanja svesti učesnika u saobraćaju o značaju i efektima pridržavanja saobraćajnih pravila i propisa, kako bi se povećao nivo bezbednosti saobraćaja i smanjio broj saobraćajnih nezgoda.

Prema rečima Nenada Markovića, predsednika Saveta ova dva trenažera nabavljeni su za građane Kraljeva, pa su današnjem događaju prisustvovali vlasnici kraljevačkih auto-škola, koji će kasnije poptpisati ugovore o saradnji sa školom koja će brinuti o trenažerima.

- Ideja nam je da svaki kandidat u procesu obuke za vožnju, posle polaganja testova, a pre praktične vožnje, ima priliku da se uveri u važnost vezivanja sigurnosnog pojasa, a ko proba ova dva simulatora, vrlo brzo će se u to uveriti – istakao je Marković.

Ovakva dva trenažera imaju samo još NAVAK (Nacionalna vozačka akademija) i Agencija za bezbednost saobraćaja, a kraljevačka lokalna samouprava je prva koja ih je nabavila.

- Želimo da povećamo stepen korišćenja sigurnosnih pojaseva, jer je to inače indikator koji u Kraljevu nije na zadovoljavajućem nivou, budući da veliki broj naših sugrađna, nažalost, ne koristi pojas – pojasnio je Marković, izrazivši nadu da novi budući vozači, kad budu probali ove trenažere, sigurnosne pojaseve neće skinuti više nikad tokom vožnje.

Savet je poklonio simulatore školi, jer trenažerima neko treba da upravlja, a u školi će profesori praktične nastave, s vremena na vreme, kada se skupi dovoljna grupa iz auto-škola, u jednom terminu od sat-dva, provesti kandidate za vozačku dozvolu kroz ovu pokaznu vežbu.

Zoran Alimpić, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja pohvalio je lokalnu samoupravu u Kraljevu koja, kako je naveo, prednjači u aktivnostima koje su usmerene ka povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.

- Od početka primene  Zakona o bezbednosti saobraćaja lokalna samouprava u Kraljevu je na pravi način krenula sa njegovom primenom, najpre osnivanjem Saveta, a onda i usmeravanjem sredstava u ovakve akcije – smatra Alimpić.

Trenažer kosa ravan simulira brzinu od pet do 10 kilometara na sat (u zavisnosti od toga sa koje visine se spušta) i na taj način pokazuje kakve opasnosti se dešavaju i pri tim malim brzinama.

- Onda možete zamisliti kakve su opasnosti za učesnike u saobraćaju pri mnogo većim brzinama – podvukao je Alimpić.

Branislav Mićović direktor Elektro-saobraćajno tehničke škole “Nikola Tesla” u Kraljevu istakao je dobru saradnju škole sa gradskim Savetom za bezbednost saobraćaja sa kojim su već sproveli brojne zajedničke akcije.

 

- Cilj je spasiti što više mladih života i smanjiti materijalne troškove udesa. Naravno, pre svega obučiti naše učenike, profesore i instruktore vožnje da koriste simulatore, a zatim da se obuče svi učenici koji će kasnije biti profesionalni vozači i tehničari saobraćaja. Kad akciju proširimo na sve gradske auto-škole, svi mladi vozači moći će da prođu obuku kako bismo podigli bezbednost saobraćaja u gradu, jer omasovljenje ovakve akcije i jeste naš cilj – rekao je Mićović, napomenuvši da su kod mladih ljudi najčešći problemi konzumiranje alkohola i nevezivanje sigurnosnih pojaseva.

On je prvi, zajedno sa Nenadom Markovićem, predsednikm Saveta za bezbednost saobraćaja i seo da isproba efekat kose ravni i uveri se u kolikoj opasnosti se telo u automobilu nalazi i pri malim brzinama, ako osobe nisu vezane sigurnosnim pojasom.

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments