Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

7. decembar 2018.

U Kraljevu, udruženje koje okuplja više od 600 prevozničkih preduzeća iz cele zemlje upozorava na to da sve teže nalazi radnike, jer - na evidenciji nezaposlenih ima vozača, ali malo ko od njih ovde želi da radi taj posao

Dragoljub Planojević (61), već četiri decenije za volanom šlepera zarađuje za život. Na drumovima retko viđa mlade kolege.

Žale se ovde, a profesionalnih vozača sve manje će da ima. Prvo, ne mogu da polažu za ovu kategoriju, čujem da je dve hiljade evra polaganje za C i E, taj novac nema niko. Vozače u Srbiji je decenijama stvarala vojska, tamo smo polagali i dobijali dozvole.

Srpski vozači lako nalaze posao u inostranstvu, gde su plate tri puta veće. Prevoznici problem vide u i u propisima.

Tek sa 21 godinom mogu da polažu za kamion, dok zemlje Evropske unije, počev od Slovenije i Nemačke, tu granicu već smanjuju na osamnaest godina. Teško je, znate, čoveka od 22 godine naterati da menja neku svoju dotadašnju profesiju kako bi postao profesionalni vozač”, kaže Nenad Tokalić, iz Udruženja „MDT sistem Kraljevo”.

Subvencije za polaganje vozačkih ispita i prekvalifikaciju, kažu prevoznici, državi bi se isplatile kroz akcize na gorivo koje troše kamioni.

Nismo imali zvanično obraćanje bilo kog preduzetnika, prevozničke firme ili nekog udruženja. Ako su vozači tražena kategorija, možda nije neizvodljivo da se organizuje obuka i preko Nacionalne službe, ali do sada Filijala u Kraljevu to nikada nije radila”, navodi Srbislav Antonijević, iz NSZ, Filijala u Kraljevu.

Elektrosaobraćajna škola u Kraljevu svake godine školuje jedno odeljenje profesionalnih vozača. Ipak, razmišljanja većine ne može da obraduje poslodavce. Jer, većina učenika treće godine ESTŠ "Nikola Tesla" kažu da bi po završetku školovanja voleli da voze u inostranstvu, pre svega – zbog znatno većih plata.

Imali bi ih i u domaćim firmama, kažu vlasnici prevozničkih preduzeća, da kamioni na granicama i carinama ne moraju da čekaju i više dana. Problem je i što u toku šest meseci vozači srpskih prevoznika u Evropskoj uniji mogu da provedu samo tri.

Nenad Tokalić kaže da su plate kod vozača u Srbiji od 800 do 1300 evra:

Kad bismo i mi mogli da imamo više dana i kada ne bi postojale carinske barijere i granice, i naši vozači ne bi prelazili po šest, sedam hiljada mesečno, nego bi prelazili isto kao i u Evropi - od deset do trinaest hiljada kilometara. Normalno, onda bi i bila skoro duplo veća plata.”

Muku sa manjkom vozača muče i zemlje Evropske unije. Domaći prevoznici procenjuju da Srbiji u ovom trenutku fali oko 5.000 vozača.

pripremili: Nemanja Jakovljević i Nikola Sanader

izvor: RTS

 

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments