Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

18. septembar 2016.

U ukupnoj strukturi od oko 92.000 privrednih društava u Srbiji koja predaju završne finansijske izveštaje, tek se svaka 17. ili 18. firma bavi proizvodnjom

U strukturi naših izvoznika, od oko 1.800 firmi koje imaju plasman, više od 40 odsto plasira proizvodnju u izvoz, od čega 82 odsto izvozi u zemlje bivše Jugoslavije, tako da tek 400 ili 500 kompanija plasira robu dalje u zemlje EU i na druga svetska tržišta. U zemljama Evropske unije, broj izvoznika se kreće od 11,5 do 12 odsto ukupnog broja malih i srednjih preduzeća, dok je u Srbiji to tek 4,4 odsto.

Sa druge strane, "cvetaju" uslužne delatnosti, pa je sve više kladionica, restorana, frizerskih i drugih salona...

Zvanični podaci pokazuju da ove godine jeste otvoreno više novih radnji, ali da su to pre svega restorani, pokretni ugostiteljski objekti, frizerski i kozmetički saloni i drugo.

Srbija je usvojila Strategiju za razvoj malih i srednjih preduzeća, preduzetništva i konkurentnosti za period od 2015. do 2020.  godine, a predvidjena je iizmena pojedinih zakona, čime bi se omogućilo smanjenje troškova poslovanja.

Upućeni navode da je planirano smanjenje parafiskalnih namata kojih ima više od 100 čime bi država stimulativno uticala na sve koji se odlučuju za proizvodnju. Akcionim planom se prediviđa i smanjenje sive ekonomije, jer nelojalna konkurencija obeshrabrujuće deluje na sve koji žele da započnu biznis, a pogotovo onih koji žele nešto da proizvode.

Prema podacima Mreže za poslovnu podršku, u ukupnoj strukturi od oko 92.000 privrednih društava u Srbiji koja predaju završne finansijske izveštaje, tek se svaka 17. ili 18. firma bavi proizvodnjom.

Tako je, jer je ulaganje u proizvodnju skupo, zato što se se u otvaranje jednog proizvodnog pogona ulaže između dve i po do četiri godine da bi on tek nakon tog perioda počeo da donosi stabilne prihode, vraća uloženi novac i pravi neku dobit. Kod usluga, međutim, potrebno je ulaganje tek nekoliko meseci, na primer u informaciono-komunikacionoj industriji, a najviše dve godine, kao što je slučaj u hotelijerstvu i nekim drugim sličnim granama.

U usluge je lakše ulagati i brže se dolazi do profita i zato vlade zemalja u regionu, ali i u Evropi, pokušavaju maksimalno da rasterete proizvodnju od troškova, jer se oko svake proizvodne kompanije pravi prvi i drugi prsten kompanija koje se bave uslugama, a onda do toga živi mnogo više ljudi.

U Evropi jedna proizvodna kompanija prosečno rađa četri uslužna mala i srednja preduzeća koja tu kompaniju prate, a neke razvijenije kompanije rađaju i desetine tih kompanija - trabanata.

 

Srbija problem sa spoljnotrgovinskim deficitom i ima upravo zbog nedovoljne proizvodnje, a izlaz je u stvaranju uslova da se veći broj malih i srednjih preduzeća osnaži i dođe do kapitala, ali i do transfera znanja i tehnologija, što je neophodno kako bi se ona osposobila za izvoz, poručuju srpski privrednici.

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments